24.9 C
تهران
24 اردیبهشت 1403
فین تک کسب و کار های نوین

معرفی شتاب‌دهنده‌های فین‌تک در ایران

فینووا

فینووا حاصل همکاری ارتباط فردا و دانشگاه امیرکبیر است. فینووا (Finnova) مخفف Fintech Innovation Nova است و فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده. این مرکز خدمات خود را در چهار بخش فضای کار اشتراکی، سرمایه‌گذاری متمرکز بر حوزه فین‌تک، آکادمی و توسعه شبکه همکاری به استارت‌آپ‌ها ارائه می‌دهد. فینووا مکانی است که استارت‌آپ‌ها، منتورها و مشاوران، شرکت‌های بزرگ و تخصصی و سرمایه‌گذاران گرد هم می‌آیند تا با هم‌افزایی و مشارکت در این اکوسیستم، فضای مناسبی برای رشد و توسعه کسب‌وکار استارت‌آپ‌ها فراهم نمایند. فینووا با تمرکز بر سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک (فناوری‌ها و نوآوری‌های مالی) در تلاش است تا حمایت همه‌جانبه‌ای از استارت‌آپ‌های مستعد و فعال این حوزه داشته باشد. همچنین فینووا با ایجاد فضای کار اشتراکی، تلاش دارد به ترویج فرهنگ کار گروهی بپردازد تا استارت‌آپ‌ها در کنار یکدیگر چالش‌های کار تیمی را در محیطی که متناسب با نیازهای خاص این دوره از کسب‌وکارشان پیش‌بینی‌شده است، تجربه کنند. درهای فینووا به روی تیم‌های خوش‌فکر و فعال باز است.

 

فارابی

شتابدهنده فارابی در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در حوزه فناوری‌های مالی آغاز کرده است. آن‌ها به استارت‌آپ‌های این حوزه کمک می‌کنند تا بتوانند سریع‌تر کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. تیم‌های مستقر در شتابدهنده فارابی می‌توانند از شبکه گسترده مربیان در حوزه‌های مختلف استفاده کنند و محصول خود را توسعه و با بازار تطبیق دهند. همچنین این تیم‌ها می‌توانند از فضای کاری اشتراکی به‌صورت ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته همراه با چای، قهوه و اینترنت رایگان استفاده کنند. شتابدهنده فارابی به تیم‌ها کمک می‌کند تا از منابع انسانی این مجموعه استفاده و تیم‌های خود را در زمینه‌های مختلف مانند برنامه‌نویسی کامل کنند. تیم‌های مستقر در شتابدهنده فارابی می‌توانند از API تخصصی بازار سرمایه نیز استفاده کنند.

 

نوین‌تک

نوین‌تک شتابدهنده تخصصی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های فین‌تک، اینترنت اشیا و تجارت الکترونیکی است. این شتاب‌دهنده زیرمجموعه PSP پرداخت نوین است و هدفش کمک به تحقق رویاهای افرادی است که با تمام توان خود حاضرند برای تحقق رویایشان تلاش کنند.

 

تریگ‌آپ

فناپ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی فعال در فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است. آن‌ها که زمانی خود یک استارت‌آپ بودند تلاش کردند این روند را در طی فرایند رشد و توسعه شرکت همواره ادامه دهند و طرح‌ها و شرکت‌هایی از قبیل داتین، داتکس، به پویش و … که ارائه‌دهنده محصولات و برندهای مختلفی در بازار هستند بر اساس ادامه همین رویه در قالب فناپ به وجود آمده‌اند. با توسعه فضای کسب‌وکار دانش بنیان و خصوصاً فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، مرکز نوآوری فناپ با مدیریت یکی از مؤسسین این شرکت با دو هدف عمده: آینده پژوهی و رصد فناوری‌های آینده و کمک به طرح‌های فناورانه و نوآورانه ایجاد گردید.

نوشته های مرتبط

هیات تجاری و فناوری ایران به نمایشگاه جیتکس امارت اعزام می‌شود

سعید

انتشار نخستین گزارش عملکرد شرکت‌های دانش بنیان در بخش تجارت خارجی

سعید

اتاق بازرگانی: خرید اینترنتی در مهرماه امسال ۳۸ درصد بیشتر شد

سعید

ارسال دیدگاه