18 C
تهران
14 خرداد 1404
صادرات

سه اولویت سازمان توسعه تجارت برای بازارهای صادراتی/استراتژی ملی صادرات تدوین می‌شود

سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت ایران، از اولویت‌های سه گانه برای توسعه صادرات به بازارهای هدف سخن به میان می‌آورد و می‌گوید که 15کشور همسایه به علاوه چین و هند، در اولویت اول قرار دارند.

اکسپورتنا: سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت ایران با تشریح اولویت‌های این سازمان در حمایت از صادرات غیرنفتی به 15 کشور همسایه به علاوه چین و هند، گفت: سه اولویت برای توسعه بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است.

حمید زادبوم می‌گوید: برنامه و اولویت اول ما توسعه همکاری‌ها با 15 کشور همسایه دو کشور مهم هند و چین است. اولویت دوم نیز کشورهای سوریه، لبنان، اندونزی، تایلند، ویتنام و کشورهای آفریقایی است. اولویت سوم نیز اروپا و آمریکای لاتین است. هم‌چنین باشد مشوق‌هایی در حد نیاز و کفایت برای افزایش همکاری با این کشورها تخصیص داده شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت می افزاید: در قالب یک تفاهم‌نامه با مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) یک پروژه پنج ساله در پنج موضوع در دستور کار داریم که مرحله اول آن طراحی استراتژی ملی صادرات است. مورد بعدی بنچ‌مارک کردن این سازمان با سازمان‌های دیگر و توسعه کارآفرینی جوانان و زنان است. سازمان در تمامی این موارد و انجام ماموریت‌ها خود به کمک اتاق بازرگانی نیاز دارد. ما سربازان بخش خصوصی هستیم و ایده من همیشه تقویت تشکل‌گرایی بوده است.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

نوشته های مرتبط

امکان ایجاد اتاق مشترک ایران و آمریکا با موفقیت مذاکرات

سعید

مهمانی تجار در «اکسپو»

سعید

بازی از پیش باخته صادرکنندگان

سعید

ارسال دیدگاه