25.7 C
تهران
26 شهریور 1403
بانک تولید صادرات صنعت کشاورزی معدن ویژه

تامین ارز نیاز‌های وارداتی ۲۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار رسید

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: تا امروز میزان تامین ارز نیاز‌های وارداتی کشور به ۲۸ میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار رسیده که از این مقدار ۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار برای تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو بوده است.

اکسپورتنا: اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله‌ی ارز و طلای ایران گفت: آمار‌های جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد تا امروز میزان تامین ارز نیاز‌های وارداتی کشور به بیش از ۲۸ میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار رسیده است

بالسینی افزود: از این میزان ارز تامین شده بیش از ۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار آن مربوط به وارادات کالا‌های اساسی و دارو است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: امروز شنبه ۳ شهریور۱۴۰۳، نرخ هر اسکناس دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ۴۹ هزار و ۹۷ تومان، قیمت هر اسکناس یورو ۵۴ هزار و ۸۷۴ تومان و اسکناس درهم امارات نیز ۱۳ هزار و ۳۶۸ تومان ارزش‌گذاری شده است.

مرکز مبادله محلی است برای انجام معاملات قرارداد‌هایی که سررسید آنها کمتر از یک سال است و یا دارایی پایه آنها (از جمله طلا و ارز) تحت نظارت بانک مرکزی باشد.

اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند نیاز‌های ارزی خود را از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران رفع نمایند. ارز دانشجویی، ارز درمانی، ارز ماموریتی و ارز سرفصل نیاز‌های ضروری از جمله مهمترین سرفصل‌های مصارف ارز خدماتی به‌حساب می‌آیند که براساس نرخ کشف شده تالار اسکناس ارز به متقاضیان تخصیص داده می‌شود.

نوشته های مرتبط

مطالبات 900 میلیون یورویی شرکت‌های ایرانی از دولت عراق تعیین تکلیف می‌شود

سعید

رشد 8 درصدی سالانه 100 میلیارد تومان هزینه دارد/شعارهای اقتصادی تنها روی سربرگ ها می ماند

سعید

صادرات مرغ ممنوع شد

سعید

ارسال دیدگاه