25.7 C
تهران
26 شهریور 1403
بانک تولید صادرات صنعت کشاورزی معدن ویژه

جزئیات نامه نگاری سازمان توسعه تجارت با بانک مرکزی/ اعمال شرایط نحوه بازگشت ارز پتروشیمی و فولادی در سامانه نیما

معاون سازمان توسعه تجارت ایران در نامه ای به بانک مرکزی تاکید کرد: شرایط نحوه بازگشت ارز صد درصد تعهدات صرفا در سامانه نیما و همچنین بازگشت ارز حاصل از صادرات طی 80 روز در سامانه برای کد تعرفه های محصولات فولادی شناسه ملی صادرکنندگان فرآورده های نفتی و پالایشی مهیا گردد.

به گزارش خبرنگار اکسپورتنا، صالح عسگری معاون سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه ای به مدیر اداره عملیات ارزی بانک مرکزی با اشاره به صورتجلسه دهمین نشست کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات و آیین نامه اجرایی تبصره 6 بند ح ماده 2 مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: بر این اساس به پیوست فهرست کد تعرفه های محصولات فولادی، شناسه ملی صادرکنندگان فرآورده های نفتی و پالایشی و همچنین کد تعرفه کالاهای موضوع تبصره یاد شده جهت اعمال شرایط نحوه بازگشت ارز صد درصد تعهدات صرفا در سامانه نیما و همچنین بازگشت ارز حاصل از صادرات طی 80 روز در سامانه ایفاد می گردد.

او تاکید کرده است: شیوه اجرا و پایش مطابق توافقات صورت گرفته می بایست به گونه ای باشد که شناسه ملی و کد تعرفه هر دو بررسی و ضوابط بر این اساس اعمال گردد.

صالح عسگری از بانک مرکزی درخواست کرده است: در جهت بررسی آمار و رفع ابهامات در صورت صلاحدید امکان طرح بحث در کمیته بازگشت ارز مهیا شود.

نوشته های مرتبط

مطالبات 900 میلیون یورویی شرکت‌های ایرانی از دولت عراق تعیین تکلیف می‌شود

سعید

رشد 8 درصدی سالانه 100 میلیارد تومان هزینه دارد/شعارهای اقتصادی تنها روی سربرگ ها می ماند

سعید

صادرات مرغ ممنوع شد

سعید

ارسال دیدگاه