18.7 C
تهران
29 شهریور 1403
تولید صادرات صنعت کشاورزی معدن ویژه

حضور تمامی روسای اتاق های بازرگانی سراسر امارات در ایران

رئیس سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات از حضور تمامی روسای اتاق های بازرگانی سراسر امارات در کنار مقامات ارشد دولتی این کشور در ایران خبر داد و گفت: توسعه روابط ایران و امارات، خواست تجار و فعالان اقتصادی دو کشور است و امیدواریم سرمایه گذاری های مشترکی میان دو طرف صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اکسپورتنا، فرشید فرزانگان، رئیس سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات در گردهمایی فعالان اقتصادی با تجار و روسای اتاق های بازرگانی سراسر امارات گفت: توسعه روابط تجاری ایران و امارات همواره مورد تاکید دو کشور قرار داشته و بخش خصوصی دو طرف تلاش دارد تا با فراهم سازی زمینه های لازم، این موضوع را محقق کند.

وی افزود: ظرف روزهای گذشته، هیات های بزرگی از امارات متحده عربی در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو در تهران حضور یافته و در ضیافتی که در اتاق بازرگانی تهران و همچنین گردهمایی امروز تدارک دیده شده، حضور یافته اند که بر این اساس این امیدواری وجود دارد که افزایش قابل توجهی در تجارت دو کشور ظرف ماههای آینده را شاهد باشیم.

فرزانگان با بیان اینکه شرکتهای مختلف ایرانی با مراجعه به اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات خواستار حضور و سرمایه گذاری مشترک با طرف اماراتی هستند، تصریح کرد: بیشترین تقاضای این شرکتها مربوط به چگونگی راه اندازی شرکت در دوبی و اقدامات مرتبط با آن، انتقال بخشی از فرآیند تولید محصولات به امارات، خرید دفتر و شوروم، یافتن شریک اماراتی، همکاری با شبکه های پخش برای توزیع محصولات تولیدی در ایران و مواردی از این دست است که بر این اساس اتاق های بازرگانی دو طرف باید زمینه حضور شرکتها و سرمایه گذاران جدید در امارات را فراهم و شرایط را تسهیل نمایند.

وی افزود: پیدا کردن شریک مطمئن اماراتی درخواست بسیاری از تجار ایرانی است تا بتوانند نسبت به تولید مشترک و توزیع محصول اقدام نمایند.

فرزانگان تاکید کرد: اتاق های بازرگانی سراسر امارات در کنار اتاق های مشترک بازرگانی و مرکز تجاری ایران در امارات که ظرفیت بسیار مناسبی را برای تجار و بازرگانان ایرانی فراهم کرده است، می توانند مشاور و همراه خوبی برای گسترش همکاری های تجاری میان دو کشور باشند.

نوشته های مرتبط

ظرفیت ۲ میلیارد دلاری صادرات شیرینی و شکلات ایران

سعید

رشد اقتصادی در بهار ۴.۲ درصد شد

سعید

مطالبات 900 میلیون یورویی شرکت‌های ایرانی از دولت عراق تعیین تکلیف می‌شود

سعید

ارسال دیدگاه